Ultrakill! Verinen baletti ihmiskunnan tuhosta ja tyylikkäistä räjähdyksistä
Ultrakill on indie-ammattilaisen Arsi “Hakita” Patala suunnittelema ja toteuttama frenetic action FPS, joka laittaa pelaajan kurkkupatjan rajojen ääreen. Se yhdistää Over The Moonin 2016:n Doomia muistuttavan latausmekaniikan, intense fast-paced -taisteluja ja brutalistista, mutta silti tyylikästä grafiikkaa.
Ultrakillin juoni on yksinkertainen, mutta tehokas. Maailma on tuhoutunut demonien hyökkäykseen ja viimeinen ihminen, V1, on herännyt uudeksi sankariksi, joka taistelee demonijoukkoja vastaan. Pelissä ei ole paljon dialogia tai leikkauskuvia, vaan tarina kerrotaan ympäristöjen ja vihollisten lävitse.
Tapoa, lataa, toista - Ultrakillin Gameplay Mechanics:
Ultrakill on tunnetuksi tullut nopeasta ja aggressiivisesta taistelusta, jossa pelaajalla on vain yksi elämä ja rajoitetusti ammusta.
Peli perustuu “slain systemiin”, missä vihollisia tapettaessa saat energiaa aseiden lataamiseen. Mitä enemmän tappasit yhdellä luodilla tai hyökkäyksellä, sitä enemmän latausta saat.
Tämän ominaisuuden ansiosta pelaaja kannustetaan olemaan aggressiivinen ja taistelemaan lähietäisyydeltä. Joka kerta kun ampuminen loppuu, pelaaja on pakotettu livahtamaan vihollisten hyökkäyksiltä ja lataamaan aseensa uudelleen.
Ultrakillin asevalikoima on rajoitettu mutta tehokas:
- Pistol: Yksi nopeasta laukemmasta ammuksesta vastaava ase, hyvä lähipotkujen jälkeen.
- Shotgun: Voimakkaasti räjähtävän ammunnan ase, joka sopii lähitaisteluun.
- Nailgun: Nopeasti ampuva kranaattiase, jolla voi tappaa useampia vihollisia yhdellä laukauksella.
- Rocket Launcher: Ydinräjähdyksillä varustettu raketinheitin, tehokas isompiin vihollisiin
Aseiden lataaminen on Ultrakillin keskeinen mekaniikka. Kun aseet tyhjennetään, pelaaja ei voi käyttää niitä uudelleen ennen kuin lataa niitä uudelleen ampumalla vihollisia.
Ase | Kuvaus |
---|---|
Pistol | Yksi nopeasta laukemmasta ammuksesta vastaava ase |
Shotgun | Voimakkaasti räjähtävän ammunnan ase, joka sopii lähitaisteluun |
Nailgun | Nopeasti ampuva kranaattiase |
Rocket Launcher | Ydinräjähdyksillä varustettu raketinheitin |
Ultrakillissa on myös “dash” -ominaisuus, jonka avulla pelaaja voi nopeasti liikkua ympäristössä ja välttää vihollisten hyökkäyksiä.
Brutalistisella tyylillä: Ultrakillin grafiikka ja äänet:
Ultrakillin grafiikka on minimalistista ja geometrinen, mutta silti erittäin tehokasta.
Pelin maailma on täynnä sharp edges ja neonvärejä, luoden futuristista dystopian tuntua. Viholliset ovat groteskeja ja hirveitä, ja niiden design on inspiraatiota klassisista FPS-peleistä.
Äänisuunnittelu on yhtä tehokasta kuin grafiikka. Aseiden äänet ovat voimakkaita ja tyylikkäitä, ja vihollisten hirnahdukset ja kuolemansaastumukset luovat pelottavaa tunnelmaa.
Ultrakill on kokeminen, ei vain peli. Se vaatii pelaajalta nopeutta, tarkkuutta ja kykyä reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin.
Jos olet etsimässä intensiivistä action-FPS:ää, jossa on tyylikäs grafiikka ja brutalistiset taisteluita, Ultrakill on täydellinen peli sinulle.